Toprak baraj ve göletler hakkında temel bilgilerin verilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ-1- Toprak baraj ve göletler hakkında temel bilgiler verilir.
Dersin İçeriği
Gölet ve barajların unsurları. Açılma etütleri. Planlama etütleri. Projeleme etütleri. Devamlı akışa sahip havzalarda, depolama kapasitesinin hesaplanması. Kurak ve yarı kurak havzalarda, depolama kapasitesinin hesaplanması Dolusavaklar (Güvenlik yapıları. Dolusavak kapasitesinin hesaplanması. Boşalım kanalı. Enerji kırıcı tesisler. Dipsavaklar (Su alma tesisleri). Toprak bentlerin stabilitesi. Toprak bentlerin inşa esasları
Haftalık Konular - Öğretim Yöntem ve Teknikleri/Ön Hazırlık Kaynakları
1
Gölet ve barajların unsurları
2
Açılama etütleri
3
Planlama etütleri
4
Projeleme etütleri
5
Devamlı akışa sahip havzalarda, depolama kapasitesinin hesaplanması
6
Kurak ve yarı kurak havzalarda, depolama kapasitesinin hesaplanması
7
Dolusavaklar (Güvenlik yapıları)
8
Dolusavak kapasitesinin hesaplanması
9
Ara Sınav
10
Enerji kırıcı tesisler
11
Dipsavaklar (Su alma tesisleri)
12
Toprak bentlerin stabilitesi
13
Toprak bentlerin inşa esasları
14
Değerlendirme
15
Final Sınavı 1. Hafta
16
Final Sınavı 2. Hafta
Kaynaklar / Ders Notu
Hazirlanmış Ders Notları
Kaynaklar / Diğer Kaynaklar
Materyal Paylaşımı /Dökümanlar
Materyal Paylaşımı / Ödevler
Dönem başlarında WEB üzerinde duyurulacaktır
Materyal Paylaşımı / Sınavlar
Dönem başlarında WEB üzerinde duyurulacaktır
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
KATKI PAYI
Arasınav 1
30
TOPLAM
30
Yarıyıl İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
30
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
70
TOPLAM
100
Ders Kategorisi
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-2
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÇ-3
Çok disiplinli ekiplerle beraber etkin bir şekilde çalışabilme yeteneği ve sorumluluk alma özgüveni
PÇ-4
Denemeleri tasarlama, gerçekleştirme, veri elde etme, elde edilen verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği
PÇ-5
Güncel mesleki sorunları saptama, tanımlama, takip etme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri seçme ve uygulama becerisi
PÇ-6
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, tarım makinaları alanındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilme becerisi
PÇ-7
Mesleki ve etik sorumluluk gereklerini kavrama ve sorumluluk alabilme
PÇ-8
Modern mühendislik tekniklerini, becerilerini ve mühendislik uygulamaları için gereken hesaplama araçlarını kullanma yeteneği (laboratuvar ve atölye alet ve düzeneklerini kullanarak veri toplamak, teknik çizim hazırlamak, teknik rapor hazırlamak, teknik sunum yapmak, hesaplama araçlarını ve bilişim teknolojilerini ve paket programları etkin olarak kullanmak.)
PÇ-9
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10
Tarımsal alanda deneme tasarlayıp kurma ve toplanan çıktıların analiz ve yorumlama yeteneği
PÇ-11
Tarımsal alandaki mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
PÇ-12
Tarımsal sulama projelerinde yönetim ve uygulama becerisi
PÇ-13
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
PÇ-14
Yaşam boyu eğitimin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme yeteneği
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
#
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
ÖÇ-1
4
2
3
1
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
AKTS(ECTS) / İş Yükü Tablosu
Etkinlik türü
Etkinlik Sayısı
Etkinlik Süresi
Toplam İş Yükü
Ödevler
3
7
21
Yarıyıl Sınavı
1
25
25
Ara Sınav 1
1
20
20
Sınıf dışı ders çalışma süresi(ön çalışma, pekiştirme)
12
3
36
Ders süresi(sınav haftası dahildir: toplam ders saati)