Ders Tanımlama ve Uygulama Bilgileri Formu

Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Yüksekokul /Enstitü Ziraat Fakültesi
Bölüm / Program / Diğer Biyosistem Mühendisliği
 
Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teo. Uyg-Lab Kredi AKTS
İnşaat Malzeme Bilgisi SBM320 2017 - 2018 Güz Yarıyılı 3 0-0 3 5
 
Ön Koşul Dersleri
(Tavsiye)
Yok
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersi Veren
Prof. Dr. İSRAFİL KOCAMAN
Dersin Amacı Dersin amacı tarımsal yapılarda kullanılan malzemelerin özellikleri, üretim şekilleri, malzeme testleri ve yapıdaki koşullara uygun malzeme seçimine ilişkin temel bilgileri vermektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ-1- Tarımsal yapılarda kullanılan malzemelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2- Proje hazırlamada uygun malzeme düzenlerini şeçebilmek
Dersin İçeriği Yapı malzemelerinin genel özellikleri, Kayaçlar, Toprak malzeme, Bağlayıcı malzemeler, Agrega, Beton ve özellikleri, Ahşap malzemeler, Çelik profiller.
Haftalık Konular - Öğretim Yöntem ve Teknikleri/Ön Hazırlık Kaynakları
1 Yapı malzemelerinin genel özellikleri
2 Yapı malzemelerinin genel özellikleri (devam)
3 Yapı malzemesi olarak doğal taşlar
4 Toprak malzeme
5 Pişmamiş toprak malzeme
6 Pişmiş toprak malzeme
7 Agregalar
8 Agregaların granülometrilerinin çizimi ve değerlendirilmesi
9 Bağlayıcı malzemeler
10 Ara Sınav
11 Beton hakkında genel bilgiler
12 Betonun fiziksel ve mekaniksel özellikleri
13 Betonların sınıflandırılması ve beton deneyleri
14 Beton karışım hesapları
15 Final Sınavı 1. Hafta
16 Final Sınavı 2. Hafta
Kaynaklar / Ders Notu EKMEKYAPAR, T., İ. ÖRÜNG, 1993. İnşaat Malzeme Bilgisi. Atatürk Üniversitesi Ziraat fakültesi Yayınları, No: 145, Erzurum.ÖNEŞ, A., 1988. İnşaat Malzeme Bilgisi. Ankara Üniversitesi Ziraat fakültesi Yayınları, No: 1094, Ankara.
Kaynaklar / Diğer Kaynaklar
Materyal Paylaşımı /Dökümanlar
Materyal Paylaşımı / Ödevler
Materyal Paylaşımı / Sınavlar Dönem başlarında WEB üzerinde duyurulacaktır
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI KATKI PAYI
Arasınav 1 30
TOPLAM 30
Yarıyıl İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı 30
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı 70
TOPLAM 100
Ders Kategorisi Temel mesleki dersler
Program Çıktıları
PÇ-1 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÇ-3 Çok disiplinli ekiplerle beraber etkin bir şekilde çalışabilme yeteneği ve sorumluluk alma özgüveni
PÇ-4 Denemeleri tasarlama, gerçekleştirme, veri elde etme, elde edilen verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği
PÇ-5 Güncel mesleki sorunları saptama, tanımlama, takip etme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri seçme ve uygulama becerisi
PÇ-6 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, tarım makinaları alanındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilme becerisi
PÇ-7 Mesleki ve etik sorumluluk gereklerini kavrama ve sorumluluk alabilme
PÇ-8 Modern mühendislik tekniklerini, becerilerini ve mühendislik uygulamaları için gereken hesaplama araçlarını kullanma yeteneği (laboratuvar ve atölye alet ve düzeneklerini kullanarak veri toplamak, teknik çizim hazırlamak, teknik rapor hazırlamak, teknik sunum yapmak, hesaplama araçlarını ve bilişim teknolojilerini ve paket programları etkin olarak kullanmak.)
PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10 Tarımsal alanda deneme tasarlayıp kurma ve toplanan çıktıların analiz ve yorumlama yeteneği
PÇ-11 Tarımsal alandaki mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
PÇ-12 Tarımsal sulama projelerinde yönetim ve uygulama becerisi
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
PÇ-14 Yaşam boyu eğitimin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme yeteneği

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14
ÖÇ-1 33232145434243
ÖÇ-2 33232145434243

AKTS(ECTS) / İş Yükü Tablosu
Etkinlik türü Etkinlik Sayısı Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi(sınav haftası dahildir: toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi(ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 1 20 20
Yarıyıl Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 30     5
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi     5